Fashion

Een kiekje van de MODEFABRIEK 2017

Maandag 10 juli neem ik een kiekje op de Modefabriek zomereditie 2017, RAI Amsterdam. De Modefabriek is een Amsterdam Fashion Trade Event. Als fashionista blijf ik mezelf inspireren via social media, fashionbladen en/of ik ga op pad. De Modefabriek biedt een ambitieus programma met essentiële tips, tools en inspiratie op modegebied voor professionals om van je passie een nog groter succes te maken. Oké, let’s go! Mijn passie is mode. Ik ga een kijkje nemen in deze bewegende modewereld. Ik neem jullie mee op de Modefabriek waar alleen de professionals mogen komen, hoe leuk is dit!?

More than mode

Na een twee uur durend telefoongesprek met een vriendin tijdens mijn rit naar Amsterdam, rijd ik de RAI parkeer garage in. Gezellig bijgekletst met mijn vriendin, ontmoet ik mijn lieve dochter bij de Persentree. Ze oogt jong, vrolijk en fashionable. Buiten maakt Rachelle nog een foto. Helemaal rechts op de foto staat het logo van deze beurs, More Than Mode. Rachelle is hier voor haar werk en daarom scheiden onze wegen binnen af en toe. Als eerste ontmoet ik Anna Wintour (hoofd redactrice Amerikaanse Vogue).

Helaas Anna ik heb niet veel tijd, the show must go on 😉 Er is meer op deze beurs dan twee dagen mode collecties kijken, nieuwe merken ontdekken en netwerken. De Modefabriek is ‘More than mode’, dus ook: oog krijgen voor trends en tendensen, je laten inspireren door bijzondere mensen in het vak en essentiële kennis opdoen om het beste eruit te hallen. Op het gebied van internet is nog veel te halen. Daarom is het learnprogramma enorm uitgebreid. Toch vandaag stort ik mij op de mode en sta open voor inspiratie.

Blijvers en nieuwelingen

De hal is overweldigend met zijn creatieviteit aan mode in zowel stands, modeshows en exposities. Ik volg de paden en blijf staan waar de mode mij aanspreekt. Bij Penn&ink N.Y lacht de moderne stoere stand mij aan. Hier vind ik nog steeds de streep op de zijnaden van de broek. Alleen de kleur van de streep is verrassend oranje met een bijpassende oranje sweater. Wel of niet combineren is aan jou. De look is echter stoer. Een stand met schoenen dwingt me ook tot stoppen. Stoere sneakers met een vale legerprint voor komende winter en sneakers met al weer steentjes voor zomer 2018 staan hier te pronken. Ik mag geen foto’s nemen, maar de brand is Kennel&Schmenger Schuhmanufaktur. Je vind deze online en in stores. Onthoud dit merk, want de kwaliteit hiervan is ook nog eens super. Een leuke kleine stand van Les Favorites trekt nu mijn aandacht.

Een jong en fris draagbare collectie. Hier hangen de bloezen en korte rokjes in een soort van tijgerprint, zo leuk. Nooit weg doen zo’n tijgerprint. Dit is een blijvertje voor als zo’n lange tijd. Les Favorites heeft ook het agentschap voor de Benelux van het nieuwe merk hana san. Een brand uit Marseille met een collectie van mooie kwaliteit witte katoenen bloezen. Tussendoor beland ik een modern gecreëerd bos waar een modeshow loopt van tien minuten. There’s no business like show business! Fantasy forest is het thema van deze fashion show. De mode neemt je mee in een fantasie bos. Een bos vol creaties, even genieten!

Valentino of Valentino?!

Tassen, tassen en nog eens tassen van Valentino. Dit is de volgende stand waar ik stop. Welke Valentino is dit? Deze tassen zijn toch anders dan de Valentino tassen die ik ken. Na onderzoek blijkt dat deze Valentino uit Napels komt en de founder Mario Valentino is. Ze zijn sterk in lederwaren wereldwijd. Ze produceren footwear, accessoires en kleding.

Ik maak kennis met Leon. Hij is de distributeur van deze mooie tassen. De modellen zijn te krijgen in leer en fake-leer. De nieuwe blauwe kleur van de S/S collectie 2018 ziet er geweldig fris uit en ook nog eens betaalbaar. Hier kan ik niet omheen. Welke tas ga ik kiezen? Zwart, rood, blauw of …….. De grote Boho tassen zien er ook geweldig uit. Hoe groter hoe beter, toch? In november krijg ik mijn Valentino tas opgestuurd. Kunnen jullie alvast raden welke tas het is geworden?

Op bezoek bij Andy en Janice

Rachelle en ik eindigen op de stand bij Andy en Janice. Niet alleen voor de gezelligheid, maar ook voor business. Even voorstellen: Andy Wijnen is de eigenaar van boetiek Denvin in Weert en Sittard. Hij is aanwezig zowel letterlijk als figuurlijk. Andy (links) en Janice (rechts) zijn twee partners in-crime, zowel privé als zakelijk, een geweldig stel.

Janice Bosman is een Nederlands couturier. Landelijk is hij bekend door zijn Deelname aan het televisie programma Project Catwalk en zijn moderubriek in het programma Kijk dit nou! Hij heeft gewerkt voor de kleding van Echte Gooise Meisjes. Hij is lifestyle deskundige geweest in het programma Shownieuws van SBS 6 en ga zo maar door. Nu kun je hem wekelijks volgen via de Linda.tv app waar hij bekende Nederlanders het hemd van het lijf vraagt op de rode loper. Zijn echte passie ligt echter in het vervaardigen van kleding. Vanaf 2007 ontwerpt hij ‘Janice prêt-à-portier collectie”, waar hij twee keer per jaar een damescollectie ontwerpt.

Rachelle en ik worden uitgenodigd om samen met Andy en Janice onder het genot van Gin Tonic bij te kletsen. De brand Janice vind je natuurlijk in de stores van Andy, maar ook in andere toonaangevende shops door heel Nederland. Janice vertelt verder over zijn Janice collectie  en ondertussen wordt ik verliefd op zijn creaties.

Ik sta op en maak foto’s en ga weer zitten, want wat kunnen die heren gezellig babbelen. Daar wil ik niets van missen. In de toekomst gaan Janice & Andy en ik zeker iets doen en Rachelle heeft ook een samenwerking in het verschiet staan. Tevreden nemen we afscheid en die twee…. die zie ik vast en zeker weer.

Vol inspiratie neem ik afscheid van deze beurs. Rachelle en ik nuttigen nog een salade voordat we naar huis gaan. En dan gaan we, Rachelle op de fiets en ik in de auto. Wie zou ik nu eens gaan bellen ?

Fashion is more,
just explore

Tags: